12 Şubat 2015 Perşembe

5 yas baligi - Poisson d'un petit garçon qui a 5 ans!


Voila Onat a 5 ans!! On a fait ce gâteau pour les camarades de classe pour demain. La maitresse a demandé un gâteau au chocolat tout simple, donc j'ai fait mon gâteau favoris. La recette est ICI. on l'a couvert du chocolat fondu et décoré avec les m&m's. Si ça peut vous donner des idées mes ladies, bye bye!
Onatcigim 5 yasinda artik, yarin anaokulunda sinif arkadaslariyla kutlayacaklar dogumgununu. ogretmeni çok basit bir pasta isteyince, ben de her zaman yaptigim çocuklarin bayila bayila yedigi çikolatali pastayi yaptim. nasil susleriz derken pinterestte balik seklini gorunce çok sevdik Onatla ve iste bu da bizim balik pastamiz. yapimi kolay, vakit almayan, miniklerin hem gozune hem de damak tadina hitap eden bir pasta bence, aklinizda olsun!

Gerekli malzemeler:

* 100 gr çikolata
* 75 gr herhangi bir kati yag
* 150 gr toz seker
* 150 gr un
* 3 yumurta
* 3 dolu yemek kasigi yogurt
* 1 paket vanilya
* 1 paket kabartma tozu

Uzeri için: 100gr kadar kuvertur çikolata ve suslemek için sekerler (bonibon ya da m&m's ama ici fistikli olanlardan degil çikolatali olanlardan)

Yapilisi:

Kuçuk parcalara ayirdigin çikolatayi ve yagi benmari usulu eririn. Yumurtalarin beyazini ve sarilarini ayirin, once beyazlarini mikserle çirparak kar haline getirin. baska bir kaptaki sarilara sekeri, vanilyayi ve yogurdu ekleyip cirpin. En son un ve kabartma tozunu varsa minik ince eleginiz eleyerek ekleyin. Elenen unla yapilan kek her zaman daha guzel kabariyor bence. biraz mikerleyip çikolata-yag karisimini ekliyoruz, karistirip mikseri bi kenara birakiyoruz. Tahta bir kasikla kar haline getirdigimiz beyazlari karisima ekleyip yavas yavas karistiriyoruz. Kek kalibimiza dokup (ben 28cm lik çemberli kalip kullandim) 180 derece isinmis firinda 30dk kadar pisiriyoruz. kek kalibiniz slikon diilse benim gibi hafif yaglayip unlamayi unutmayin ki yapismasin.
Firindan çikardiktan sonra biraz dinlendirin ve kaliptan çikarin, kuyruk olacak parcayi kesin yerine yerlestirdikten sonra eriyen çikolayayi pastanin uzerine surun. biraz sogusun ama donmasin da. hemen koyarsaniz sekerleri sicagiyla erirler, çok beklerseniz de çikolata donar sekerleri sabitlemek zorlasabilir.


Dur dur d'avoir 5 ans!!!
Son anniversaire était le mardi 10 février. Il a soufflé ses 5 bougies mais il était très très fatigué après une journée bien chargée à l'école!
Offf ne zormus 5 yasinda olmak adli çalismamizdan!!!
Onatcigin dogumgunu 10 subat, sali aksami isten ciktim Onat'i aldim okuldan eve geldik, yemek yaptik yedik ve çekirdek ailemizle bir gun onceden yaptigim pastaya mumlarimizi yerlestirdik. en azindan ilk mumlarini gununde uflesin diye ama gunun sonu oldugu için herkes oyle yorgundu ki, Onat bile bi ara kaldi boyle pastasinin basinda. Yarin okulda arkadaslariyla da kutlayacagi için pek bi mutlu yatti bu aksam.  Iyi bakin kendinize soguk havalar , bi gitmedi basimdan su oksuruk, tavsiyesi olan???


34 yorum:

  1. Benimle aynı gün doğan yakışıklıyı gördüm çok mutlu oldum. Pasta muhteşem bana güzel fikirler verdi. Ellerinize sağlık. Nice mutlu senelere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma canim sali gunu yakisikli acaip yorgundu, neyse yarin arkadaslariyla sinifta kutlarken baya formda olacak , hiç itiraz etmeden yatti hemen uyuyup hemen uyanayim da okula gidelim diye, keske hergun boyle kolay olsa yatirmak.
      evet pasta hem çok kolay hem de çocuklarin kalbini sekliyle çaliveriyor. ayrica cikolatali sevmezsek her turlu yuvarlak pastaya uygulayabiliriz

      Sil
  2. Blog keşif etkinliğinden görerek geldim sizi. Özellikle fr uzantısı dikkatimi çekti. Ben de bu sonbaharda İstanbul'dan Paris'e yerleşiyorum evlenerek ve çok ciddi endişelerle birlikte..Daha öncesinde fransada 1 sene kalmış ve fransız lisesi mezunu biri olarak bunca endişe taşırken size hayran kaldım..Belirtmeden de geçmek istemedim :)
    Pastaya da bayıldım. Ellerinize sağlık. Mutlaka deneyeceğim.
    Sonbahardan sonra yolunuz Paris'e düşerse mutlaka beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldin sevgili Selin bloguma sefalar getirdin, hissediyorum guzel bir tesaduf olacak bu.
      Simdi sen kafamda binbir soru deyince kendimi hatirladim 14 yil once tam tamina 22 ekimde 1999'da (bazi tarihler unutulmuyor) buraya gelisimi tek kelime fransizca bilmeyerek. fransizcada bi temelin olmasi bile super bence, inan gayret ettikten sonra gerisi gelecektir. ben en cok zorlugu diploma denkligi is bulma olayinda yasadim ama karakter olarak da azimli bir insan oldugum icin pesini birakmadim bi sekilde.
      Kocaman sevgilerimi gonderiyorum sana ve bak buraya yaziyorum mail adresimi konusmak sormak istediin bisi olursa seve seve burdayim!kendine iyi bak, sonbahar nasil olsa gelecek yasanacaklar bi sekilde yasanacak kolay ya da zor, sen simdinin tadini cikar daha onumuzde baharla yaz var!
      asulti2000@gmail.com

      Sil
  3. Nice sağlıklı yaşları olsun İnşallah. Pasta harika. Oğlum bilgasayarda pastayı işaret edip duruyor.. :) 2,5 yaşında. Belki bizim de 5 yaş pastamız buna benzer ::::)))) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insallah Nahidecim butun yavrularimizin saglikla huzurla, ne guzel olsun tabiii siizn de pastaniz, fikirler paylastikça guzel

      Sil
  4. Pastanin sekli goruntusu harika olmus, ellerinize saglik. Nice mutlu yaslari olsun, yuzunden gulucukler eksik olmasin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok merci sevgili Sinem insallah butun yavrularimizin yuzunden gulucukler eksik olmasin, begnmene sevindim.

      Sil
  5. bence şahane bir pasta olmuş :) dışardan alınanlara on basar :) yeni yaşı hayırı olsun bu arada. sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok tesekkurler sevgili Belçim bence de evde yapilan kendi yaptigin bi baska sonucta, kocaman sevgiler sana

      Sil
  6. Çok güzel olmuş... Görüntü şahane... Emeğinize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkurler Perséphone ugradigin için, sevindim begenmene. kocaman sevgiler

      Sil
  7. Bu ne yakışıklı bir delikanlı böyle Maaşallah!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim sevgili blogger, hosgeldin bloguma tesekkurler ugradigin için, sevgiler kocamanindan

      Sil
  8. Merhaba, blog keşif etkinlğinden buldum bloğunuzu ve hemen takibe alıyorum :) Bana da beklerim :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hosgeldin Tugba, sevindim tanistigimiza, gelirim tabiki de seve seve

      Sil
  9. valla yediler Medansericim tek bi kilçigini bile birakmadilar, çok tesekkur ederiz ablasi insallah mutlu saglikli yillari olur oglusumun

    YanıtlaSil
  10. Maşallah nasıl güzel bir çocuk,mutlu yaşları olsun nice seneler sizinde ellerinize sağlık :) Bu arada blog keşif etkinliğime beklerim, bende eklisiniz ama blogunuzun tanıtımı için görmek isterim sizide :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok tesekkur ederim sevgili Benim Tutkum, geliyorum hemen

      Sil
  11. sunum süper. Hiç aklıma gelmezdi. Bayıldım. Sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dimi o kadar basit birsey ama harika gorunebiliyor, yasasin Pinterest! Bu arada hosgeldin bloguma sevgili blogcan, tabiiki gelirim seve seve

      Sil
  12. Tatlı yakışıklıya harika bir ömür, mutluluk ve güzellikler diliyorum, öptüm ikinize de :))
    Pasta da nefis olmuş bu arada, ben de deneyeyim. İlla özel gün olmasına gerek yok dimi pasta yemek için :))

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canimm biz de opuyoruz kocaman, çok tesekkur ederiz, ozel gun bahane sihirlim, pasta sahane !

      Sil
  13. Merhaba,
    Balık pasta çok güzel olmuş.Blogunuzu takibe aldım bana da beklerim. Sevgilerle....
    www.neclasolen.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim hosgeldiniz bloguma gelirim tabiiki , sevgiyle

      Sil
  14. Merhaba !
    Onat'ın yeni yaşı kutlu olsun ! Pastası da çok göz alıcı görünüyor, ellerinize sağlık.
    Takipteyim, umarım benim blogumda seveceğiniz şeyler bulursunuz :)
    Hoşça kalın.
    http://nowacraft.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok tesekkur ederim sevgili blogger, hosgeldin bloguma, geliyorum ben de hemen, sevgiyle

      Sil
  15. Cook geciktim :( yeni yasi hayirli olsun.Oglunuzun dogumgünü pastasi hem kolay hemde cok gösterisli olmus.Daha nice Nice mutlu yillar gecirmeniz dilegiyle.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek gecikmek mi olur hiç, onemli olan dusunmen Sulecim, çok merci

      Sil
  16. harıka gorunuyor sunum sahane,,,askla yesın huzurla buyusun kuzu ınsallah

    www.kuzununannesi.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insallah butun yavrularimiz saglikla, çok merci Kuzunun annesi

      Sil
  17. Allahım bu nasıl bir güzellik böyle, allah bağışlasın, daima mutlu olsunlar, maşallah, maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çook tesekkur ederim sevgili Sevda, insallah

      Sil

Sen de yaz, bekliyorum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...