26 Ocak 2015 Pazartesi

Raclette Party


Merhabalar,
aranizda belki bilenler vardir, bugun size sevdigim bir yemek konseptinden bahsetmek istiyorum: raclette party. Bu raclette party fotograflarim çekirdek arkadas grubumuzla geçirdigimiz yilbasi gecemizden. Rakletin en sevdigim yonu, herseyin masada olmasi , yavas yavas yenmesi, yaninda hos sohpetin guzel gitmesi ve evin haniminin salonla mutfak arasinda mekik dokumamasi. Bence raklet party  bizim ocakbasi olayinin fransiz versiyonu gibi, kendin pisir kendin ye. 
Bakalim once wikipedia ne demis:
"Raclette Isviçre ve Fransa'ya özgü bir peynir türü ve bu peynirin ısıtılarak, eriyen kısmını kazımak suretiyle yapılan yemek. Raclette Fransızca sözcük olarak kazımak anlamı taşır. Yarı sert, inek sütünden yapılan bir peynirdir. Raklet peyniri genellikle 6 kiloluk tekerlek şeklinde kalıplara halinde üretilir."
Ama tabii boyle buyuk peynirin eritilip kazinma olayi ozel alet edavatiyla birlikte restaurantlarda oluyor. Ama ev versiyonu yukarda gordugunuz raklet makinasiyla ayni tadi yakaliyoruz. Elektrikli bu masa ustu raklet makinasini artik Turkiye'de de bulabilirsiniz. Yazin tefal'de gormustum mesela.  
Rakletin ham maddesi eriyen bir peynir, burda raklet peyniri diye buluyoruz ama sanirim eriyen bi peynir turu de ayni sonucu verebilir: kasar peyniri mesela. sonra da ihtiyacimiz olanlar haslanmis patates ve sarkuteri urunleri. Geri kalan kismi sizin damak zevkinize ve hayal gucunuze kalmis. Bence en yakisanlar fotografta gordukleriniz. Raklet makinasinin ustunde sebzeleri pisirirken altinda da peynirler eriyor ve hooop direk tabakta hazir bekleyen haslanmis soyulmus patateslerin ustune. Yani o peynirin patatesin ustunde kaymak gibi kayisi agizdaki tadi nefisss. 



Bunun yaninda patlican, sogan dilimleri, ustunde pisirmek uzre hani sarkuteri sevmeyen olursa minik dogranmis tavuk gogsu, ya da kofte de pisirilebilir.


Izgara mantar rakletin vazgeçilmezi.


Yilbasi konseptine peçetelerimizle istirak ettik.







Peynir, ustune hardal ve minik kornison tursu dilimleri

Peynirini bekleyen Sultan tabagi





Iste peynirler de geldi, miam miam, hadi bakalim afiyet bal seker olsun efenim.
Gorusmek uzre!

17 yorum:

  1. ne güzel bi sunum bu böyle. burda olmak isterdim:) eline sağlık Sultancım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begendigine sevindim sevgili Nilgun, çok tesekkurler

      Sil
  2. Buranin en sevdigim lezzetlerinden biridir. Zaman zaman bizde bu sekilde hazirliyoruz. Guzel ve senlikli bir sofra olmus, ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Renkli Mutfak tesekkur ederim, aynen ben de çok samimi ve lezzetli buluyorum bu raclette konseptini

      Sil
  3. Merhaba, sosyalmedyakafe'nin blog kesif etkinliginden geliyorum,tanıştığımıza sevindim...
    Sizi takibe aldım görüşmek üzere...
    http://gelincikzamanlari.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldin bloguma Gelincik zamani, tesekkurler ben de takipteyim iyi bak kendine gorusmek uzre

      Sil
  4. peynir ekmek mis missss, bu arada makinayi alirsan 6 ya da 8 kisilik al bence cunku 4 kisilik az oluyor, hani boyle konseplerin tadi dostlarla sohpetin yaninda guzel gidiyor.

    YanıtlaSil
  5. That looks delicious, I love love cheese but I've never tried a Raclette, definitely is a must for the next time I visit France :) Kisses!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Absolutely Marta, you must to try raclette, you will not be disappointed, it's delicious

      Sil
  6. Sevgili Sultan, blog takip etkinliği paylaşımlarını okurken gördüm seni :) Misafirliğe geldim. Aydınlık pırıl pırıl bir blogla karşılaştım ve takibe aldım:)) Türkiye'den Fransa'ya kocaman sevgiler yolladım.
    lezzetliatolye.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hosgeldin sefalar getirdin bloguma sevgili Nilgun , cok tesekkurler guzel sozlerin için, ben de burdan canim memleketim ve sana kocaman sevgilerimi gonderiyorum ve hemen geliyorum bloguna.

      Sil
  7. Ne güzel bir sofra ne güzel bir sunum gözüm gönlüm açıldı ! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkurler blogcan, hep boyle guzel masalarda guzel dostlarla olalim insallah

      Sil
  8. Nefis görünüyor sofranız, sunumunuza ayrı bayıldım. Fransızların raklet peyniri olduğunu ve eritip kullandıklarını öğrenmiş oldum bu güzel yazınızla, umarım bir raklet partisinde bulunma fırsatım olur ^.^ Nice raklet partileri geçirmeniz dileğiyle, hoşçakalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok tesekkur ederim sevgili Seyma, artik turkiye'de de hazirlanabilir raklet, çunku raklet makinasini biçok yerde gormustum geçen yaz. peynir belki ayni lezzeti yakalayamasak bile eriyen peynir cesitleri de gayet guzel olur bence

      Sil

Sen de yaz, bekliyorum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...