14 Mart 2015 Cumartesi

Lahmacun 'dan çıktım yola, detox'larda verdim mola - 1



***Selamlar! son zamanlarda saglikli yasam,spor, hareket, yuruyusten bahsetmisken, size tanitmadan geçemiyecegim bir insan var hayatimda.Sevgili arkadasim Serap. Kendisi takdir ettigim, azmine hayran kaldigim ve yer yer birçok sey ogrendigim, esinlendigim bir insan. Bu yazi "yok ya olmuyo bi turlu veremiyorum su kilolari veremem de zaten" diyen, surekli erteleyen, su aralar benim gibi motivasyona ihtiyaci  olanlara gelsin! 4 yil içinde nasil bedenen ruhen zihnen degisilir orneklerinden sadece bir tanesi. Simdi noktasina virgulune dokunmadan onun seruvenini anlattigi yaziyla basbasa birakiyorum sizi, tekrar tesekkurler canim arkadasim. ***


120'den 63'e uzanan -57kg lik seruvenim!
 
Merhaba, 38 Yaşında iki oğlu olan evli ve eski bir obezzedeyim. Evlenmeden önce ince belli manken gibi dedikleri Kızın yerine, ikinci oğlunu kucağına aldıktan sonraki bayana bende yıllarca alışamadım. En son tartı  2010 'da 120'yi gösterdiğinde dünya başıma yıkılmıştı. halbuki ben aynada kendimi o kadar kilolu görmüyorken, diyetisyen diyetisyen gezdim. tüm dergilerdeki gazetelerdeki şok diyetleri denedim. eczacı ablamla kanki olmuşum farketmeden, çünkü tüm zayıflama haplarını da kullandım ve yeni çıkanlarıda eczacı ablam hemen mesajla bildirirdiginde soluğu eczanede alırdım. tabiki her türlü denememde inanılmaz motive başlıyordum. fakat kilo vermem durduğunda, soluğu mutfakta alıyordum diyet miyet hakgetire her diyet yapıp bıraktığımda iki üç kilo fazlayla bir sonrakine başlıyordum.

Artık durumum içinden çıkılamaz bir hal aldığında, aile doktorumun yönlendirmesiyle psikoloğdan randevu aldım. işte hayatımın metamorfoz geçireceği o güne ilk adım muayenehaneye girdiğimde gözyaşlarımdan kelimeler boğazıma düğümlenmişti. Düşünün ki kilolar tüm benliğimi sarmış, hayatımı yönetiyordu. Biraz sakinleştiğinmde bana yapmam gerekenin ne oldugunu kısaca özetleyen doktor ve ilk adımla yeni hayatıma başlamaya karar veren ben

Sene 2010 bir kasım akşamı sigarayı bırakmaya karar verdim. çünkü doktor hayatınızdan sevmediğiniz herşeyi çıkararak başlayın ve bunları listeleyin. ilk sıraya en çok yapmak istediğinizi koyun ve çıkardıklarınızı üstüne bir çizik atın demişti. Sigarayı bırakınca üzerine eklenen bir kaç kilo hiç moralimi bozmamıştı ve daha sonra sırayla beni negatif etkileyen aileden, arkadaşlarımdan, dost sandıklarımdan da elemeler yaptım. Kendime zırhlı bir dünya kurmaya başladım benim adıma karar verenlerin degil de, ben istediğim sürece ve kendi kararlarımla şekillendirdiğim bir dunya. Mahallemden taşındım. Sevmediğim tüm eşyalarımı değiştirdim sonra iş buldum dışardan okula devam etmeye karar verdim ve bu yıl itibariyle universitede okuluma devam etmekteyim. Kısacası aldım elime bir süzgeç negatif canlı cansız, maddi manevi herşeyi değiştirmeye başladım.

Yıllardır hipotiridi rahatsızlığımdan dolayı beni takip eden endokrin doktorumla irtibata geçdim ve yeni yeme düzenine başladım ve hayatı boyunca hiç diyet yapmamış, pek hareket etmemis ben yürümeye başladım. Hergün duzenli olarak yürüdüm ve hep düzenli yemeye çalıştım. kalori saymadım ama porsiyon kontrolü yaptım. Kilo verdikçe meraklı gözler çoğalmıştı; " ne yapıyosun bize de ver sırrını" diyenler vardi. Hatta bir grup da var ki "aman canım iki çocuk annesisin sen niye ugraşıyosun! boşuna herseferinde geri alıyosun zaten !canım yüzün yaşlanmış daha fazla verme! zaten yüzün güzel napcan alan almış kocan beğenmiş almış zaten!" gibiler... gittiğim arkadaş sohbetlerinde sabote edenleri de hiç söylemiyom bile "Aman bugün ye, yarın yaparsın rejimini! okadar hazırlık yaptım ne diyeti ayol vs...". Derken geldik zurnanın zırt dediği yere, tabiri caizse kilom takıldı iki yılda 40 kilo vermiştim ve aylardır veremiyordum ve veremedikçe yine şok diyetlere yonelmeye başlamıştımki Sultişle birbirimize destek olarak diyet yapmaya başladık önce Mevsimlerden Roma adlı blogdan yararlanarak, daha sonra da bir kısmını dükan diyetiyle derken 60 kiloya indim 4. yılımın sonunda. Kolay olmayan bu çetrefilli yolda çok zor umutsuz, mutlu, asabi ya da sevinçli günlerle geldim. Ve artık bir yıldır 63 kiloda korumaya geçmiş bulunmaktayım ve sanırım sağlık ve psikolojik olarak bana uygun bir kilo bu arada boyum 1.68.

Bu yıl dışardan beslenme ve spor uzmanı olarak "yaşam Koç'u " adli, 2 yıllık bir universite eğitimine başladım. hem yılların tecrübesine akademik bir boyut kazandirmak, hem de bilgi dağarcığımı genişletmek adına. Neler ögrendim bu birinci yılımda oncelikle "diyet yapmamak" gerektiğini. Cünkü diyet demek başlama ve bitiş günü olan birşeydir ve dilediğiniz kiloya gelince genelde diyet bırakılır ve verilen kilolar itinayla geri alınır. Napıyonuz???  O zaman hayatımızda, özel yaşantınızda hiç bir kısıtlama yapmiyoruz. Düğüne derneğe, dogumgünlerine, davetlere, ev sohbetlerine de katiliyoruz ama porsiyon kontrolüyle. Yalnızca kilo verme maceramız sürdüğü sürece, bazı kilo aldıracak gıdaları hayatımızdan çıkariyoruz ya da sınırlı yiyerek uzun vadede kalıcı çözümlerle pes etmeden ve tabiki mutlaka hareket ederek verilmeyecek kilo yoktur diyoruz!! Verilmezse ben vermezdim. tek bilmemiz gereken başlayacağımız yeni yaşam serüveninde tek dostunuz yada tek düşmanınız yine sizsiniz,  biziz ve benim!

Serap koruma doneminde neler yaptigini, tavsiyelerini de anlatti ama çok uuzn olmamasi açisindan, o yaziyi gelecek sefere biraktim. yani bir sonraki yazi koruma donemini nasil verimli sabit hale getirebiliriz olacak. Serap'a "Mevsimlerden_paris" instagram adresinden ulasabilirsiniz, sporla, saglikla sevgiyle kalin!

Oncesi

Sonrasi 

22 yorum:

  1. Süper bir motivasyon ve gercek :)

    Merakla bekliyecegim devamini...tesekkürlerpaylasimin icin...Müthis bir deneyim,özellikle verilecek kilosu fazla olan arkadaslar icin....Zayiflamak icin ac kalinmayacagini,yatilmayacagini, Dengeli beslenmenin basarisini ispatliyor bu arkadasin Sultan...Süper bir fizige ulasmis arkadasin,tebrikler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim Sulecim, aynen dedigin gibi isin sirri dengeli beslenme ve sporda, tamam belki zaman aliyor ama bi kere o kilolar ucup gidince baska bir insan cikiyor karsimiza, daha kendine guvenli, daha neseli, daha bilincli...haftaya insallah gelecek yazimiz

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Canim hosgeldin evet Serap gerçektenbuyuk bi alkisi hak ediyor

      Sil
  3. Bravo Serap hanıma, çok da güzel olmuş, azminden ötürü kutladığımı söyle tatlım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. soylememmi Melegim buyuk bir zevkle tesekkurler

      Sil
  4. Oooo. Bu azim ve motivasyon yazısına bayıldım. Ben beş kilo bile veremiyorum da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahar geliyor degisim zamani, bende de var bi o kadar .biraz yuruyus biraz porsiyon kucultup bi de kektir borektir uzak durarak halletmeye calisiyorum ama anahtar kelime spor bence , o olmadan hicbisi yerinden kipirdamiyor sevgili blogger

      Sil
  5. Serap hikayenin başkarakteri 😊😊15 Mart 2015 10:27

    Çok teşekkür ederim herkese çok mutlu oldum yorumlarınıza

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. asil biz sana tesekkur ederiz Serapcim, verdigin motivasyona, emek verip kaleme almana, opuyorum kocaman

      Sil
  6. Waaooow! Azimli insanlara hayranım. Süper olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem de nasil takdiri hak ediyorlar, azim ornekleri

      Sil
  7. Owww !! merhabalar bloğunuzu keşfettim ve harika enerjinize bayıldım hemen takibe aldım bu arada ben de böyle bir çaba içerisindeyim inşallah yapabilirim bloğuma bekliyorum sevgiyle kalın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hosgeldin sevgili blogger, çok tesekkur ederim ki ben sana, tabiki yapabilirsin niye olmasin ki birlikte , birbirimize destek olarak veririz biz bu kilolari. Ben de geliyorum hemen sana koskocaman sevgiler

      Sil
  8. Ben de gecen sene tam 14 kilo verdim, bir dönüşüm koçu ile çalıştım. Hayatımdaki fazlalıkları attım, evdeki eşyalar, geçmişten kalan olumsuz duygular ve kilolar. Bir diyet reçetem olmadı , sadece farkına vardım. Zevk ile yemek arasındaki bağlantı kopunca hayattaki başka keyifler geldi. Bir de juicing var, bloğumda bahsettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne guzel insallah kalici olmustur bu 14 kilo ve bir daha geri gelmemistir sevgili Deniz, zaten en guzeli ve kalicisi da bir diyet rejim olmamamsi, yoksa Serap'in da dedigi gibi diyet baslangic ve bitis noktasi olan birsey, bitis noktasindan sonra kalici kilabilmek zor o kiloyu. o yuzden diyet degil de dengeli bir yasam tarzi olmali insanin, bak merak ettim simdi juicing olayini, eee bi kosu bi geleyim ben sana o zaman

      Sil
  9. Yazının linki http://bydnz.blogspot.ru/2014/11/green-juice-lovers.html
    Kalıcı bu sefer :) bir daha kendimi o kilolarda görmek istemiyorum, üstelik diyet reçetem de yok bu yaşam şeklim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buldum çoktan okudum bile Denizcim, iyi olmus linki birakman diger ilgilenen arkadaslara kolaylik olur. hatta face sayfalarina uye bile oldum da aksam bakicam detayli olarak, da herseyden once kendime bir kati meyve-sebze sIkacagi almam lazim, gerçi iyi oldu uzun zamandir almak istedigim birseydi

      Sil
  10. inanamıyorum gerçekten aynı kişi mi?!
    harika!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne çok sevindim ugradigina Seyhan, çunku çoook uzun zamandan beri takipteydim sessiz sessiz seni blogumu açmadan once bile. simdi burda seni bana msj yaziyor olarak gormek çok hos. evet ben bizzat sahidim arkadasim Serap'in basarisina, herseyiyle degisti , benim motivasyon kaynagim kendisi

      Sil
  11. Bravoo , hemen instagramda takibe aldım. Aziim ve sabır !!!
    Darısı başıma olsun diyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana içten koskocaman bir insallah diyorum Canancim, ayrica kafana takilan sormak istediklerin falan olursa instagram hesabindan ulas tatli bir arkadasim, cevaplayacagindan emin olabilirsin. evet herseyin basi azim ve tabiiki 3-4 yili da bulsa sabretmek, gerçi kilo verince sorun bitmiyo, asil sorun korumaya gecince basliyo bence. yarin da serap'in korumada neler yaptigini anlatan bir yaziyla blogumda olucam, takipte kal, koskocaman sevgiler

      Sil

Sen de yaz, bekliyorum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...