23 Mart 2015 Pazartesi

Maydonoz - limon kürü

Merhabalar, oncelikle guzel bir hafta diliyorum hepinize. ben guzel basladim bu sabah, eee tartida eksileri gorunce insan sevindirik oluyor, tek istegim kalici olsun artik bu kilo vermeler. saglikli, duzenli ve kuçuk porsiyonlarla besleniyorum bu aralar ama en onemlisi haftada 6 kez 50 dakikalik hizli yuruyus yapiyorum, 6km. Bi ara netten spor olayina da bakacagim ama açik havada tempolu yuruyusu çok sevdigimden, bununla mutluyum simdilik.Is yerinde oglen arasi yurudugum için, yuruyus virusunu is arkadaslarima da bulastirdim. hergun birisi geliyor benimle, boylelikle nasil geçtigini anlamiyorum vaktin ama çeneye dalip asla dusurmuyoruz ritmimizi. 

Bunun yaninda 1 haftadir blog arkadaslarim Sule ve Yagmur'da gordugum maydonoz-limon içecegini hazirliyorum her sabah aç karna içiyorum.  hatta taze taze olsun diye sabahlari bir 10 dakika erken kalkiyorum, eee emek vermeden maalesef birsey olmuyor.
Peki faydasi neymis derseniz : Yağ yakıcı özelliği, Karaciğer yağlanmasına ve deri altı yağlanmasına karşı yok edici özelliğini sayabiliriz. Bir de cilde parlaklık verip genç gorunmenizi de sagliyormus. Yagmur'un da dedigi gibi hamileler ve tansiyon problemi olanlara tavsiye edilmiyor.
Nasil hazirlanir:  1 limon suyu bardaga konulur ve kalan kisim suyla tamamlanir. elinizle parçalara boldugunuz 10-15 dal maydonozu blendira koyup (ki benimki blendir bile diil minik dograyici ama yine de ise yariyor, yani illa ozel bi alete de gerek yok), ustune 1 bardak limonlu suyumuzu da ekleyip, blendirdan geçiriyoruz ve suzgecten suzup aç karna sabahlari içiyoruz. 
Süre: 15 gun boyunca içiyoruz, sonra 1 hafta ara verip tekrar bir 15 gun bu kürü uyguluyoruz.
Sifa olsun, bol gunesli bol hareketli, kilolarda bol eksili bir hafta olsun!



16 yorum:

  1. Bu suyu ben de yapmistim ama zayflama icin degil ayni zamansa insani dinc ve enerjik tutuyor ayni zamanda tadini da cok severdim ben sanirim bu yazinin ustune tekrar yapmaya basliycam ellerinize saglik yazi icin de cok guzel olmus :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkurler Derincim, sabah mideme girecek ilk seyin bu olduguna seviniyorum resmen ferah ferah, çok seviyorum tadini

      Sil
  2. bu tarz ıceceklere bayılıyorum ben rengıde cok guzel bunu deneyecegım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ben de Ecemcim, aslinda bu aralar bi kati meyve/sebze sIkacagi almak geçiyor içimden, meyve sebzezlerin posasiz sularini içtigimizde metabolizmaya fayadasi saymakla bitmiyor, o yuzden simdi Jucing diye bir saglikli akim bile çikti diyebilirim.

      Sil
  3. Son foto bir harika, yeşile bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maydonozun o canli yesili gun isigiyla birlesince guzel bir foto çikti ortaya sevgili Deniz

      Sil
  4. Yaz geliyor ya. Bu limon maydanozu ben de deneyeceğim. Çok teşekkür ediyorum paylaşımına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim sevgili Benimsel tadi super, once midemi aç karna bulandirirmi diye de geçirdim kafamdan ilk gun ama hiç de oyle olmadi

      Sil
  5. Çok sağlıklı ama yapabilene:) Çok teşekkür ederiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgun çok zor degil ya bak bi dene, vazgeçemiceksin

      Sil
  6. Nefis görünüyor, saglikli ancak farkli ne varsa bayiliyorum :) Bunu da kesinlikle deneyecegim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene mutlaka kuzum senin smoothie ler kadar lezzetli degil ama arada bunlari da deneyelim kotu diil tadi hatta 1 hafta bitti benim bagimlilik yaratti diyebilirim, optum seni kocaman

      Sil
  7. bayılıyorum bu küre. sabahları kalktığında ilk limonlu su içmek bile büyük fayda sağlıyor. buna maydonoz da eklenince bombastik bir şey oluyor. :)

    thestyledigger.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dimi ferah ferah, zaten sabahlari kaktiginizda ve aksam yatmadan once midemize giren ilk sey su olmali tabii içinde limon , sirke ya da maydonoz olursa pek de guzel olur

      Sil
  8. Merhaba güzel yürek
    http://tigrisdriver.blogspot.com.tr/2015/04/yine-mimlendim.html?m=1
    Mim etkinliğinde seni mimledim . Cevaplarını nerakla bekliyorum . Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canimmm çok tesekkur ederim, ilk firsatta cevaplicam , kocaman sevgiler

      Sil

Sen de yaz, bekliyorum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...