6 Mart 2015 Cuma

Kisir da yaparim rejim de, hem de karnibaharli!


 Selamlar, kim demis bakiim rejim yapanlar kisir yiyemez diye, hahaayyyt, rejimimi de yaparim kisirimi da yerim. Aslinda bayilirim kisira en bi sevdiklerim arasindadir kendileri ama iste malum ara ara aynadaki tombik Sulti'ye acik çeki duzen veriim dikkat ediim dedigim zamanlarda bulgurun yerini hemen karnibahar aliverir. Tadi aynisinin tipkisi hiçbir fark yok gibi zirvalamicam, ama çok basarili bi imitasyon diyebiliriz, ben ve hatta sevgili de severek yiyoruz, çocuklar tabiiki sevmediler. Sebzeleri arada anca corba halinde falan yedirebiliyorum o kadar. Neyse gelelim tarifimize, malum rejim kisiri olunca malzemelerde gayet az, soylekine:

- Istediginiz kadar karnibahar , çiçek bolumlari (bence ilk yaptiginizda hani sevip sevmeyeceginizi bilmediginizden 1 karnibaharin yarisini yapin derim)
- 1 sogan, minnak minnak dogranmis
- 1 yemek kasigi salça
- ince dogranmis maydonoz (ben tek yesillik bu olunca bolca kullaniyorum)
- 1 yemek kasigi zeytinyagi, tuz, kirmizi biber, bolca kuru nane, kimyon ve kisirda sevdiginiz baharatlar.

Karnibahar çiçeklerini robottan çeirin, ya da rendenin ince tarafiyla rendeleyin.
Yagda soganlari kavuruyoruz, karnibahari ekleyip bi iki cevirdikten sonra salcayi ekleyip her tarafina yediriyoruz, aman dikkat kisik ateste cunku salcanin butun karnibahara yedirilmesi kasikla eze eze biraz zaman aliyo, hatta ben bi cay bardagi kadar da su ekliyorum ki salca butun karnibahara iyice yedirilsin diye. bu arada da yavas yavas pisiyo tabi. Karnibahar pismesine yakin, baharatlari ve maydonozumuzu ekleyip karistiriyoruz ve tatatataaammm karnibahar kisirimiz hazir.

Ister etin yanina garnitur olarak servis yapin, ya da 5 cayi sofralariniza konuk edin. Her halukarda tadi nefis, afiyet olsun!   Bon appetit!




11 yorum:

  1. Ben o tabağı alabilirmiyim hazır çayımda şuan elimdeyken çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tek sartla elindeki çaydan bir tane de bana gonderirsen Melegim

      Sil
    2. Göndermezmiyim hiç canım benim afiiyet balşeker olsun

      Sil
  2. hiii ellerine sağlık, acıktım ben sanırım. Yiyerek de diyet yapılıyor, en iyisi onu yapmak. Aslına bakılırsa ben diyete karşıyım. Aşırı kilo problemi olanlar dışında tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kati diyetlere ben de karsiyim, ha hiç yapmadin mi? dersen tabiiki yaptim ama onlar sayesinde vucudumu taniyip vucudumun neye ihtiyaci oldugunu, neye ne sekilde reaksiyon verdigini anladim. en guzeli vucudumuzu hiç diet kelimesiyle tanistirmadan, duzenli dengeli beslenme ve spor olayini oturtukmu hayatimiza olay cozulmus demektir. yani olay dengede

      Sil
    2. Bizdeki spor anlayışı çok farklı olduğu için o dengeyi bir türlü tutturamıyoruz. Ve senin diyete hiç ama hiç ihtiyacın yok ki. Keşke ben de iki çocuk sahibi olduktan sonra senin vücudun gibi bir vücutla kalabilsem. Ah ahhh :(

      Sil
    3. çok merci Incicim çok fazla kilom oldugu soylenemez yani beni rahatsiz etmiyor da , soyle diyelim: yazin turkiye'de 1 ay boyunca alacaklarima yer açiyorum diyelim

      Sil
  3. Bende cok sevdim bu karnabahar kisirini, güzel bir alternatif,tabii aslinin yerini tutmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. begenmene sevindim Sulecik, evet iyi bi imitasyon ama orijinalin yerini tutamaz tabii

      Sil

Sen de yaz, bekliyorum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...