19 Mart 2015 Perşembe

Lahmacun'dan çiktim yola, detox'larda verdim mola - 2


Serap'in azmini ve basarisini bu yazimda okumustunuz. Oncesi -sonrasi fotolarini da orda gorebilirsiniz. gerçekten hayret verici bir degisiklik, inanmasi zor ama gerçek.  En son 57 kilo kaybederek 120'den 63'e dustugunu , 1 yildir da ayni kiloda oldugunu , ideal kilosunu korudugunu yazmisti bize.  Iste soz verdigim gibi 2. yazisiyla yine bizimle birlikte.
Gerçekten kilo vermek, ulasilan kiloyu korumaya gore çok çok daha kolay. asil is gelinen noktada uzun sureli kalabilmede, koruyabilmede. Iste bunun için de kisinin bu kilo verdigi donemi iyi degerlendirip kendini, vucudunu iyi tanimasi lazim. nelerin ona kilo aldirdigini, neleri kisitlayip neleri bol bol tuketebilecegini anladigi bir donem.Yani yasam tarzini yavas yavas degistirdigi, yeni aliskanliklarini oturttugu bir zaman kilo verme donemi. Hemen ardindan da  koruma denilen ulasilan kiloyu sabitleme donemiyle de devam ediyor, bence koruma zaman zaman inisleri çikislariyla omur boyu devam edecek bir donem.  Her zamanki gibi isin sirri denge ve sporda. 

Simdi soz Serap'ta!

Asıl zor dönemin kilo korumak oldugunu başıma geldiğinde anladım.
Nelermi yapıyorum bu donemde??? 

Bir kere hafta içi çok dikkatli beslenip, yürüyüşümü kesinlikle aksatmıyorum. Kışın soğuk ve hava şartlarının çetin olduğu vakitlerde evde eliptik bisikletimi pedalliyorum.  YouTube 'den jimlastik video'ları inanılmaz kurtarıcı sadece motive olmak yeterli. o soguk hava da ne evden çikmaniza gerek kaliyor, ne de para harcamaniza, geç bilgisayarin karsisina iste bu kadar. Ama hava güneşli ve güzelse kendimi doğanın kucağına bırakıp uzuuun yürüyüşler yapiyorum. oksijen dolu bir aktivite, tabiki favorim bu uzun yuruyusler.  Hergun ya yuruyus ya evde bisiklet, ya da bilgisayar karsisinda spor yapmaya çalisiyorum. bazen de birkaçi bir arada.

Duzenli olarak 2lt suyumu içiyorum, bunun yaninda bitki çaylari ya da yesil çay tuketiyorum.

Ama hafta sonları biraz daha esneğim. özellikle davet edildiysem ya da misafirim varsa tabağımı ekmekle sıyırıp masadan kalkanlardanım.  yani hafta sonu kaçakmaklarunı hafta içindeki spor ve dengeli beslenmeyle telafi ediyorum hem kendimi diyette hissetmiyorum, ki diyette de degilim zaten, kasmıyorum ve kilomu koruyarak hayattan keyif alıyorum daha ne olsun. Sağlıcakla kalın!


4 yorum:

  1. Ne güzel bir yazi olmus yine. Yazilanlara harfiyen katiliyorum, motive olmak yeterli. Her sey bizim elimizde! Üstelik sadece kilo vermek icin degil, öncelikle saglikli yasamak icin spor yapmali, budur mühim olan. Emegine saglik!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merci kuzuuuum kesinlikle saglikli yasam için spor sart, senin sporsal aktiviteler ne alemde bakiim, ben yine haftada 5 gun yuruyuslere devam

      Sil
  2. Çok iyi yaa. Sürekli diyete girip çıkanlardan olduğum için bir bıkkınlık olmuş bende artık diyete de giremiyorum. . çOK güzel kilolar vermiştim biliyorum ki onları 1 yıl korusaydım bir daha kolay kolay almıyacaktım. Ama nerdeeee homini gırtlak bendeeee:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma Nilgun benim de sezon ocakta acilir yaza kadar 4-5 kilo verilir, 1 aylik turkiye tatilinde aylarca çekilen aziyet aklina bile gelmeden homini girtlak verilen kilolar geri alinir gelinir. ama bu yil serap'in da destegiyle rejim diyet kelimelerini cikardim kafamdan. yerine dengeli ve bilincli beslenme,porsiyon kucukltme, az yag, gunluk 2 lt su ve bol sporu koydum ve gordum ki daha rahatim ve kilo da veriyorum. neyse buyuk konusmayayim du bakalim bu yaz nasil olacak, guzel geçsin gunun

      Sil

Sen de yaz, bekliyorum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...