24 Mart 2015 Salı

Croque Monsieur - Croque Madame


Tamam tamam biliyorum, daha bi onceki yazida maydonozlu limonlu kurlerden, spordan bahsetmisken oldumu simdi bu diyeceksiniz ama maksat tanitim valla bak. hem rejimde falan olsanizda, kahvaltida mis gibi cayin yaninda haftada sadece 1 kere az yagli peynirle yapilmis Croque Monsieur'den zarar gelmez canimmm

Neyse efenim, bugun sizlere bir fransiz spesiyalitesinden bahsetmek istiyorum. turkçeye çevirince anlam kaybettigi için çevirmicem, okunusu : krok mösyö, krok madam.ben ilk gordugumde "aa bu bizim bildigimiz kasarli sucuklu tost yahu" dedigimi hatirliyorum, evet aynen oyle, bi cesit tost!

Croque monsieur 1910'lu yillarda Paris'te bir caféde sunulmaya baslanir ve kisa zamanda unlu olur ve zamanla yoresel olarak cesitleri çikmaya baslar. Isminin nerden geldigi henuz kesin olarak bilinmemektedir.
Croque Madame ise sonradan çikmis bir çesidi, farkini biraz sonra yapilisinda goreceksiniz.

Once Croque Monsieur ile baslayalim, gerçi oncelik bayanlarda ama neyse hadi bakalim kadinlik bizde kalsin. Orijinal hali tost makinasinda degil yapismaz bir tavada yapiliyor.

Malzemeler: 2 tost ekmegi, biraz tereyagi, rendelenmis eriyen bir peynir çesidi , 1 dilim jambon (hindi, tavuk, dana...hangisinden isterseniz)
oncelikle 2 dilim ekmege ince bir tabaka tereyagi surulur, sonra 1. dilimin ustune jambon ve rendelenmis peynir konulur ve diger ekmek kapatilir, hafif yaglanmis tavada alti ustu kizarincaya kadar pisirilir.

benim yaptigim turk versiyonu daha hafif, yag kullanmadan iki tost ekmegi arasina jambon ve rende/dilim peyniri koyup tost makinasinda pisiriyorum, kim ugrasacak tavayla hem daha hafif hem daha pratik oluyor.

Croque Madame 'in tek farki; tavadan aldigimiz croque monsieur lerin yerine tavaya 1 yumurta kirip sarisini dagitmadan pisiriyoruz ve tostumuzun ustune koyup servis yapiyoruz.
* gorseller internetten alinmadir
  

20 yorum:

  1. offf süper gözüküyor, karnım da acıktı, bayıldımm, yarasın diyorum..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma benim de Melegim ama daha oglene çok var napsakkine, guzel geçsin gunun

      Sil
  2. Nefis görünüyor :) Ellerine sağlık sevgiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma Kizsal Seyler, nerden aklima estide ekledim yaziyi, butun sabah çift kasarli bol sucuklu tostlar dolasti gozumun onunde, neyse simdi haslama sebzelerimi yedim de sakinlestim acik, sevgiler benden sana

      Sil
  3. Sporu diyeti bir yana.... Foto şahane...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahhh Nahidecim keske hersey fotoda kalsa, iste yiyince farkli oluyo durum yapisip kaliyo her yanimiza tostlar çikolatalar sekerler ama yoook kararliyim o pantolonlarin içine girilip dugmesi kapanacak baska yolu yok

      Sil
  4. bak sen şuna neler yapmıııış!!! :) ellerine sağlık süper :)
    dur bak sana bi resim göndercem
    http://i.hizliresim.com/22zJD0.jpg
    aç bu linki , çok komik yaaa :D
    ahahah öperim kocaman <3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kreatifff sen bi harikasin yaff, ayyy ne guldum istah mistah kalmadi sayende çok da iyi oldu sakinlesti acik midem!
      Kiz nerde kaldin ya pastalari borekleri hazirladim çay fokur fokur gunler oldu sen gelcem diyeli, neyse geldin ya onemli olan o, yoksa o pasta borekleri kendim yimek zorunda kalcektim! çok opuom seni yine gel emi

      Sil
  5. Meger yaptigim tostun bir adi varmis da haberim yokmus :D nefis görünüyorlar cidden, aciktim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demekki neymis Eylemim yedigin ekmek arasi peyniri tost deyip geçmicekmisin, fransizlar bay-bayan diye hitap ediyo bizim tostlara baksana

      Sil
  6. Sizin görsellere bayılıyorum. Bilgisyarın içine girip o tostları ekmekleri yiyesim var:)) Harikasın arkadaşım, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Bu yapılır mı ya:) Harika görünüyor.Acıktım ben:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla hakkin varsa yemege yap bi cifte kasarli sucuklu Sevdican yanina da bi ayran ohhh missss

      Sil
  8. Olsun arada bunlar da lazim, hep dikkat hep dikkat nereye kadar :) Ayrica cok leziz gorunuyor, ellerine saglik :)
    Benimde hep aklimda yapiyorum yapiyorum bi turlu yayinlamak kismet olmadi. Burda gormek de guzel oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merci Sinemcim, valla dayanamadim bu sabah yaptim bi croque monsieur ama içinde sadece minnak peynir vardi baya fakir oldu ama olsun ben onu yerkebn baya zengin hayal ederek yedim bol kasarlisindan

      Sil
  9. krok madamı bilmiyodum. dört köşe tost gibi he yaparım beee :)

    bende de tarif var baaaak bugüün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tek farki yumurta deepcim mösyösünu yap tost makinasinda ustune 1 yumrta al sana madam, hopladim zipladim gittim bile sana

      Sil
  10. Nefis gözüküyor ellerinize sağlık.blogunuzu çok begendim ve takibe aldım bizim blogumuza da beklerim...

    YanıtlaSil

Sen de yaz, bekliyorum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...