24 Kasım 2014 Pazartesi

Yulaf kepekli, bazlama unsuz, yagsiz



Selamlar,

Iste bitti rejimde ilk defa. zor geçtigini soyleyemem çunku hem geçen yildan antremanli oldugum için, belki çalistigim için çunku evde olsam eminim o ivir zivir dolabinin kapaklarini asindirmistim bile. Ama en onemlisi kafamda hazir oldugum için, bikaç ay sonra kendimi daha hafif daha ince gorebildigim için, eee buyuk dusunup uzaklari gormek lazim dimi ama!


Iste geçen hafta Dukan express programinda hergun 1.5 yemek kasigi yulaf kepegi tuketilmesi lazim.  ben bazlama yaptim. kek falan da olabilir. sabahlari ekmek yerine yiyorum, tabii persembeye kadar çunku persembe bir dilim tam tahilli ekmegimi her kirintisinin tadina vara vara tukettim.

Gelelim bazlama tarifine:

- 3 yk yulaf kepeği galeta karışımı
- 2 yk yulaf kepeği
- 2 yumurta
- 3 yk yoğurt (dolu dolu)
- 1/2 çay bardağı süt
- tuz ve 1 paket kabartma tozu



Hepsini bi kapta karistir. bikac dakika dinlendir ki yulaf kepekleri acik sissin. 
herhangi yapismaz bi tavaya 1 damla sivi yag damlatilip peceteyle tavanin yuzeyine dagit. aman dikkat bu 1 damla her bazlama için degil, sadace ilk bazlamayi pisirmeden once 1 damlacik hepsi için. 

ben krep tavasi kullaniyorum. tava isininca orta atese al, hatta kisik da olur , ortasina 1 kepçe karisimdan koyup hafifçe yayiyoruz, ama butun bi tavayi kaplamiyor tabii. buyuklugunu ayarlamak size kalmis. diger tarafini da pisirdikten sonra bazlamaniz hazir. 
Ister ustune Dukanella (tarifi gelecek) sur ye, ister arasina peynir ya da yumurta koyup durum yap her haliyle 10 numara 5 yildiz!

Gorusmek uzre bye bye!

P.S.: bu arada unuttum sanmayin, bu sabah tartildim tabiiki de ve sonuç -1100gr hafiflemisim.










8 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. rica ederim Haticecim , dene bakalim begenecekmisin

      Sil
    2. Denicem canim cok kolay yapilmasi bu hafta ilk isim yapicam ve yazicam sana gorunumu harika tadi nasil bilmiyorum :)

      Sil
    3. tadida guzel canim dene , kahvalti da ekmek yerine yiyebilirsin

      Sil
  2. Aslinda sadece oylesine deneyeyim diye yaptim ama bu kadar harika olacagini dusunmemistm cok tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim Betigul, afiyet olsun ustune de biraz Dukanella (yakinda gelecek tarifi) , mis mis hem de minnak kalorili

      Sil
  3. Merhabalar, ben de geldim, hoş olmuş elinize sağlık.
    Ben de geçende kepekli köy unundan saçta lavaş ekmeği denedim, süperdi, çok severim:)))
    Bu da öyle güzel duruyor.
    fulyapimlezzetler.blogspot.com

    YanıtlaSil

Sen de yaz, bekliyorum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...