26 Mart 2015 Perşembe

Parc de l'Orangerie - Strasbourg


Selamlar bugun Strasbourg'ta yagmurlu, kapali gipgri bi hava var, oglen çikip yurumek için simdiden motivasyon kaynaklari aramaya basladim. is arkadaslarini orgutledim oglen gelip beni durtuklesinler diye, çunku biliyorum ki benim için ayakkabilari giyip çikmasi zor sonrasi çok zevkli, çabuk geçiyor.
Neyse efenim, geçenlerde gunesli ama azcik da soguk havalardan birinde oglusumla Strasboug'un en buyuk parkina ugradik: Parc de l'Orangerie. hani Strasbourg'a yolunuz duserse ve hele ki çocuklariniz da varsa ugrayin mutlaka. Ben yeni bir sehre gittigimde hele çocuklarla geldiysem parkindan baslamayi severim gezmeye sehri. parklar genelde cocuklarin sevdikleri alanlar oldugundan, bu hic tanimadigimiz sehre pozitif seyler hissetmeye baslariz hemen. eee sonrasi da gelir artik yavas yavas.
Orangerie parki yer olarak Avruka konseyi'nin hemen karsisinda. Bulundugu mahalle Strasbourg'un en pahali en sIk mahallesi diyebiliriz. yani bir tasta iki kus vurup once Avrupa konseyini, insan haklari mahkemesini gorup sonra da parkta dinlenip, guzel vakit geçirebilirsiniz. Park genis bir alana yayilmakta ve birden çok giris kapisi bulunmakta. peki neler var içinde:
 
 Oncelikle "Le pavillon Joséphine" gorulmeye deger bir yapi. 1804 yilinda insa edilen pavillon, çesitli sergilere ve toplantilara ev sahipligi yaptigi gibi, isteyen herkes tarafindan farkli aktiviteler için davet, dugun gibi mesela kiralanabilmektedir.
Parkin icindeki gölette bahardan itibaren kayiklarla gezebiliyorsunuz. ya da kenarina oturup dogayla basbasa kalip dinlenin, suyun sesini dinleyin.

Ayrica Mini bir hayvanat bahçesi de var, yani mini dedim ama yine de baya bi cesit hayvan var. biz bikaçinin fotografladik sizin için. en ilgi çeken bolum maymunlar tabiiki. yuruyus parkurlari kenarlari envai çesit çiçeklerle bezeli her zaman, hatta dugun fotograflari çekimi için genelde burasi tercih ediliyor. 

Içinde salincak, buyuk bir kum havuzu, kaydiraklarin falan bulundugu 2 buyuk çocuk parki da var, siz guneslenirken banklarda, ya da kitabinizi okurken  çocugunuz gonul rahatligiyla oynayabilir.

Eger vaktiniz varsa parkin içindeki bowling salonuna da ugrayip hem eglenip, hem birseyler yiyip içebilirsiniz. 
 
Deve kusu

Onat'in en bi sevdikleri filamingolar. Ben de renklerine hastayim, tertemiz piril piril tuyleri. Tek ayak ustu duruslari da hep cezali çocuklari hatirlatir bana.



Ahh bi de su kuyruktaki renkleri bi sergileseydi bize iyiydi ama olmadi, pek havasinda diildi beyefendi. Erkek tavus kuslarinin renkleri her zaman daha guzel daha alimli. 


Leylek leylek havada , yumurtasi tavada...hatirlayaniniz varmi bu tekerlemeyi bakiim???
Strasbourg sehrinin bulundugu Alsace bolgesi'nin simgesi leylek diyebiliriz, butun hediyelik esyalarinin hatira objelerinin uzerinde leylak figurunu gorurseniz sasirmayin. 


aaa kendimi yakalamisim camda çekmezmiyim hiç!
ve iste maymuslar, çok tatlilar çoook.

Fiskos fiskos fiskos
Daha yesillenmedi tum agaclar, o yuzden parki gezmenin en guzel zamani nisandan itibaren diyebilirim, her taraf yemyesil, herbi kose envai çesit çiçeklerle bezeli, ugrayin mutlaka derim ben. Guzel vakit geçirip kulaklarimi da çinlatmayi unutmayin, hadi bakalim sevgiler kocaman!

18 yorum:

  1. Park ayrı güzel, sen ayrı..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diyosun kalbimi fethediyosun Melegim, opucukler kocaman

      Sil
  2. çook harika fotolar ellerine sağlık yaa <3<3<3 aynaya yansıman da pek güzel hiç kilolu da değilsin. diyet yapmana gerek yohtur yi gitsin ;) öperim kocaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyy teskur ederim baskanim kreatifim, olemi yiyemmi??? aksama da vicdan azabindan geberirim kesin, naaptin sen Sulti, nayir nolomaz diye , o yuzden yok cancazim bu sefer çok istememe ragmen, iç sesimi ve seni dinleyemicem, bisous bisous bisous

      Sil
  3. Strasboug u gezmeye devam ;) Bence de hiç kilolu değilsin!!! O zaman ben obezim sen kiloluysan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aklima sen geldin biliyomuusn yazarken, dedim yaziyi gorur insallah, programlarina eklemedilerse de eklerler belki diye, tabiiki vakit elverdigince, yok yaaa kilo olayina o kadar alistimki artik yani kis boyunca hic bisi yappmam ben alirim bi 4-5 kilo kadar, iste marttan sonra da baslarim biraz dikkat, biraz tafif tarifler, bol yuruyus bisiklete binme falan derken veririm yazin tr'ye gidene kadar, eee azcik yer açmak lazim tatilde annecigimin mamalarina. olurmu senin Koko gibi tatli mi tatli bir bahanen var, kiloda neymis, optum kocaman

      Sil
  4. Ne güzel, ne ic acici bir post! Fotograflar icimi ferahlatti, baharin gelmesi ne güzel. Günesin o soft isinlari bile yeter. Oglusunu da öp benim yerime, ne tatli masallah!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugun kapali gunessiz ve soguk burasi Eylemcim, o yuzden bu guzel gunesli gun fotolariyla azcik içimiz açilsin dedim canimcim. operim tabiiki sapur supur hemde

      Sil
  5. Nasılguzel nasıl huzurlu ayrıca cok cıtrsınnnnn :) park kuzu pelıkanlar nereye bakacagımı sasırdım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkurler ederim Kuzunun annecigi, opuldun kocaman

      Sil
  6. Filamingolara bayıldım. daha doğrusu parkın tamamı çok güzel. Hepsini çok beğendim. Minik de maşallah ne güzel eğlenmiştir orda..... Bizimki de park germesin.... Bir daha ayıramayız....:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dimi renkleri çok guzel filamingolarin, bilmemmi park dedinmi bizde de akan sular duruyo, "hadi bitti oglum son kez kay gidiyoruz" lafini ise hiç duymak bile istemio

      Sil
  7. Fransa daki bu harika parklara bayiliyorum, insan sanki butun huzuru orda buluyor :) Bir de simdi havalarda guzellesiyor :) Guzel fotograflarinla Sayende oraya kadar da gelmis oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ve çok bakimlilar gerçekten tabii insanlar da bilinçli , hiçbirisi binbir cesit cicekten bir tanesini bile koparayim demiyor. beni ziyarete gelen arkadaslarimin ilk yaptigi yorum "ne kadar huzurlu, ne kadar yesil buralar" oluyor. sevindim Sinemcim azcik da olsa burdaki ortami oralara tasiyabildiysem, kocaman sevgiler

      Sil
  8. serp karatas30 Mart 2015 11:42

    çok guzel bir post olmus tatlim hele camdaki yansiyan sultis nuansi bir harika dostum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canimmm tesekkur ederim Serapcim, çok optum seniiiii

      Sil
  9. offff...Bizdekiler de park bahçe mi dedim görünce...Değerlendirince ne güzel oluyomuş meğer. Siteye de katıldım, Kahve yanı'na gelirseniz çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten haklarini yememek lazim çok ozen gosteriyolar , para harciyolar çevre duzenine , gelirim tabii seve seve

      Sil

Sen de yaz, bekliyorum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...