10 Aralık 2014 Çarşamba

Butter Bredele


Selam herkese,
umarim keyifler yerindedir. biz geçen haftasonu çocuklarla yine mutfaktaydik, bredele yapmak için.
Bredele Alsace'ta (Alzas)  noel zamaninda yani 1-24 aralik arasinda yapilan minik minik çok cesitli tariflerle yapilan kurabiyelere deniliyor . Frakli farkli yapilip çok sirin kutularda saklanip 1 ay boyunca yeniliyor, hele cayin kahvenin yaninda mis misss.
 
Ben en basit tarifle basladim, tereyagli bredele (bredele Alsacien au beurre). Gerçekten çok az malzemeyle kisa bir zamanda yapilabilecek bir tarif. aceleniz varsa hamuru 3 saat buzdolabinda dinlendirme kismi biraz sikintili olabilir sizin için. gerçi ben olayi biraz hizlandirmak için, malum çocuklar için hamurun 3 saat ortadan yok olmasi baya uzundu. o yuzden 15 dakika falan buzlukta tuttum ama her 5 dakkaya bir yogurdum tekrar koydum. yoksa tamtakir alirsiniz hamuru 15 dakka sonra buzluktan eger yogurmazsaniz ara ara.
 
hem yaparken çok eglendik hem de yerken...tabiii komsumuz için de minik bir paket hazirlamayi unutmadik.
 
Hemen tarife geçelim o zaman:
 
- 250 gr tereyagi/margarin
- 250 gr seker
- 1 paket vanilya
- 2 yumurta, sarilarin biri ustune surulecek
- 500 gr un


Butun malzemeler bir kapta hamur haline getirilir. buzdolabinda 3 saat dinlendirilir. hamur yarim cm kalinliginda acilir. cesitli sekiller verilerek, yagli kagit serilmis tepsiye dizilir. ustune yumurta sarilari firçayla surulup, hoooop 180°C onceden isitilmis firina. 8-10 dakika sonra bredele hazir.
 
Püf noktasi: sakin uzun sure birakmayin firinda bredele lerinizi, hemen kuruyorlar, yani kenarlari hafif kizarmaya baslayinca olmus demektir, ortasi biraz hamur gibi gorunse de firindan çikip biraz dinlenince mis gibi oluyolar.
 
Bir de yumurta sarisini surdukten sonra damla çikolata koyduk uzerlerine, çocuklarin fikriydi, çok da guzel oldu!










Bu tabak da Ardacigim tarafindan annesine hazirlandi, Louboutin ayakkabi aski adina!
 
Afiyet olsun, Bon appetit!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen de yaz, bekliyorum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...